iPhone 6 Review Simple review by Faiz Ibrahim

iPhone 6 Review
Simple review by Faiz Ibrahim

1.Peralihan dari android ke ios, boleh dikatakan satu nightmare buat saya. Dari pindahan phonebook hinggalah data, ios memang sangat leceh.

2.Apa yang saya boleh katakan untuk ios, STRICT. Saya tak boleh tukar ringtone (boleh tapi leceh gila), saya nak pindah file kena guna iTunes, tak boleh transfer file ke phone lain dengan mudah.

3.Yang paling kecewa adalah tiada integrasi antara apps. Contoh, saya edit gambar dan nak pindah ke Photo Grid, kalau android kita boleh terus share masuk apps lain, untuk ios kita kena save dulu. Buka Photo Grid, open balik gambar. Leceh.

4.Keyboard, memang suck. Saya dapat-dapat terus gantikan dengan Swiftkey. It’s much better although Swiftkey ios tak se’advance android.

5.Reason saya ambil iPhone 6 adalah sebab saya rasa 6 Plus so big dan 6 Plus umpama produk test. Mungkin tiada lagi golongan Plus pada masa hadapan. Saya ambil 6 but with larger storage.

6.Bagusnya iPhone 6, satu sebab size kecik. So saya boleh ambil gambar dengan one hand. Kualiti is good. Setanding dengan Note 4 saya. Sharp, colour pun ok.

7.Mula-mula saya hampir nak jual, sebab useless gila tapi bila cuba pakai 2-3 hari saya rasa ok dengan iPhone. iPhone ada satu environment dia. Jenis orang yang malas nak customize sangat. Pakai pun apa yang ada sebab itu baginya sudah cukup.

8.Dari segi binaan, this one of the best Premium design. When you try to hold it, akan rasa binaan yang kemas dan Profesional, itu yang kurang pada phone lain.

9.Patut tak beli iPhone 6? Kalau anda orang bisnes online, banyak guna apps, this one tak sesuai. Bateri pun cepat habis. Note 4 is the best for multitasking and bisnes (for me). Tapi kalau untuk dijadikan phone for personal use, this one is one of the best choice. Functionnya limited dan dia beri apa yang anda rasa anda guna sahaja.

10.Apa yang korang dapat bila pakai phone ini adalah Keyakinan, Brand, Premium Feel yang phone lain kurang tekankan.

#TipsFaizIbrahim

Comments

puanstoberi said…
sy pun pengguna android sblm ni. Mmg rasa agak leceh la bila bertukar ke iphone6 nih. Nak bluetooth gmbr pun tak buleh.
satu je saya suka - gambar mmg cantik. Tak perlu bawak kamera besar dah.

Popular posts from this blog

Review : Go Pro Hero 3+ Black Edition . Kenapa anda patut beli dan kenapa anda tidak patut membelinya.

Review : RD990 Action Cam by Faiz Ibrahim

Xiaomi Mi3 Review by Faiz Ibrahim