HTC One M8 Simple Review

Semalam, HTC telah lancarkan satu produk baru,
Flagship terbarunya iaitu HTC One M8.
Gigih saya tengok live streaming event di internet.

Specs:
5-inch 1080p HD display
Qualcomm Snapdragon 801 processor
2GB of RAM
32GB of internal storage w/ microSD slot up to 64GB
HTC UltraPixel Duo Camera
5.0MP front camera
2,600mAh battery (21 hours talk time)
Stereo BoomSound speakers
GPS, WiFi ac, NFC, IR Blaster
146.3 x 70.6 x 9.35mm, 160g
Android 4.4.2 with HTC Sense 6.0

HTC antara handphone premium Android. Jika anda mahukan kualiti built in yang premium, HTC jawapannya. Memang nampak solid, expensive. Material body semuanya adalah daripada aluminium.

Apa yang korang perlu tahu. HTC adalah syarikat yang sudah lama bertapak. Kualiti handphone adalah sangat baik dan well made. Agak kelakar bila orang tidak kenal HTC. Mungkin mereka kurang marketing seperti Samsung.

HTC buat different approach. Dari segi camera, dia gunakan 4mp sahaja untuk camera belakang. Tapi jangan silap, mereka gunakan teknologi ultrapixel. Resolusi sahaja bersaiz 4mp tapi kualiti dan sharpness standing dengan camera yang lain. Plus, camera juga bagus dari segi low light.

Antara reason yang buat saya tertarik adalah dari segi micro sd. Finally HTC sudah mula letakkan slot untuk memory card. Saya heavy media consumer. Maksudnya saya suka ambil gambar, take video in 1080p dan memacam. Extra storage memang penting buat saya, kerana tiada memory slot lah saya tidak beli iPhone. 16Gb, mana cukup. Umpama kunyah ikan bilis je.

Speaker memang tidak perlu dinafikan. Best from semua smartphone. Dulunya mereka kolaborasi dengan Beats Audio, now mereka produce sendiri dan dipanggil BoomSound. Memang sound sangat crispy dan enak didengar.

Camera belakang ada dua. Mereka guna new teknologi iaitu akan take 2 picture at the same time. Dan kita boleh edit untuk buat effect ala-ala bokeh. Iaitu effect blurr belakang or depan tu.

Jadi adakah anda akan beli? Dan pengguna HTC, apa pengalaman korang guna phone HTC?

Boring betul dapat mamat suka gadget nih.
Kahkahkah

Comments

Unknown said…
Styleee spec dia! Ingat lagi dulu pernah pakai HTC Desire Hd. Memang antara smartphone paling latest time tu. Best3! :D yang One M8 ni berapa market price dia eh?
comel.. tp harga dia mau dkt RM2499 ni.. so far shin dah 4 thn guna HTC Desire HD.. unlucky zaman tu internal memory kecik jer 1GB.. x mcm model skrg #hukk

Popular posts from this blog

Review : Go Pro Hero 3+ Black Edition . Kenapa anda patut beli dan kenapa anda tidak patut membelinya.

Review : RD990 Action Cam by Faiz Ibrahim

Xiaomi Mi3 Review by Faiz Ibrahim