Fast & Furious 7 Review by Faiz Ibrahim

Fast & Furious 7
Review by Faiz Ibrahim

1. Secara jujurnya cerita ini adalah one of the best movie untuk 2015. Apa yang saya boleh katakan, melihat movie ini adalah berbaloi dengan setiap ringgit yang saya keluarkan. Dari awal movie hinggalah ke penghabisan, saya sentiasa teruja dengan elemen surprise pada jalan penceritaan yang saya sendiri tidak terfikir.

2. Apa yang menariknya movie ini? Saya simpulkan dengan mudah. Kereta, Hijack, Team, Paul Walker. Itu main ingredient movie ini.

3. Kereta. Secara jujurnya kereta-kereta dalam ni semuanya memang badass. Dari classic car hinggalah supercar. Saya sampai terliur tengok kereta. Dahlah kereta cantik, enjin pun bunyi sedap. Yang lelaki mungkin akan terhiraukan pasangan anda di sebelah sekejap.

4. Hijack. Dari FF1 kita tahu bagaimana mereka selalu hijack lori untuk ambil kereta and rampas barang. This time cara dia hijack lagi SANGAT-SANGAT GILA dan AWESOWE. Inilah cara rampasan paling “Badass” tapi at the same time masih logic. Fast Furious tanpa hijack, bukan Fast Furious namanya.

5. Team. Kita tahu FF ada team yang sangat strong. Dari yang power hinggalah ke yang suka buat lawak seperti negro sorang tu. Kita boleh nampak teamwork yang sangat strong dan banyak scene kelakar. Satu panggung ketawa, even myself.

6. Paul Walker. Kita tahu dia sudah tiada dan movie ini memang resemble him. At last movie, korang mungkin akan tersentuh hati bila dengar kata-kata beremosi Vin Diesel kepada Paul Walker dan ada flashback semua.

7. Jadi patut atau tak tengok? Memang PATUT. Sila tag kawan anda dibawah ini dan tengok hari ini juga. Kalau dia tak nak, cari kawan lain. Pada saya, berbaloi duit dan apa yang korang nampak bukan sekadar movie, tapi satu produksi seperti sebuah family yang bekerja bersama bagi menghasilkan movie terbaik.

8. Saya bagi 4.9/5 bintang kerana saya puas hati dari semua aspek.

9. Yang perempuan harus tengok sebab filem ini bukan sekadar aksi, ianya bersifat friendship dan juga family. Kalau hang ajak lelaki dan dia taknak tengok movie ini, kata ganaslah, tak minat keretalah, dia mungkin shemale. Ha Ha Ha.

Comments

Popular posts from this blog

Review : Go Pro Hero 3+ Black Edition . Kenapa anda patut beli dan kenapa anda tidak patut membelinya.

Review : RD990 Action Cam by Faiz Ibrahim

Xiaomi Mi3 Review by Faiz Ibrahim