iPhone 5S Simple Review

Tadi cuba iPhone5s.
Dan ini review jujur daripada saya.

First sekali bila saya cuba pegang,
benda yang first saya cakap,
kecik gila handphone ni.
mungkin saya dah terbiasa dengan note.
Saya terpaksa dekatkan mata sebab kecil sangat.

Dan harganya rm2399.
Untuk 16GB model without memory.
i was like "this is totally not for me".
orang akan kata buat apa nak memori bebanyak.
Dalam keadaan megapixel makin besar,
video nak record full hd,
mesti tak cukup.
Tapi untuk orang yang hanya pickup call and whatsapp.
16gb ianya cukup.
Tapi rm2399 untuk dua fungsi itu, rasa lain sedikit.

Dari segi smooth,
Ianya sama taraf dengan note 3.
Dan note 3 antara hp android yang paling smooth yang pernah saya pakai.
Quite Good.
Everything run smooth on iPhone 5s.
Mungkin sebab 5s gunakan chip A7 dan ianya 64bit.
Tapi taktahu apa fungsi sangat 64bit tu.

Camera, saya cuba pakai tadi.
8mp with true tone.
Bolehlahh dan tidak mengharapkan.

So Apple user, dah pakai iPhone 5s?

Jangan kata saya anti apa-apa produk sebab saya cuba sebelum beli. itu konsep saya dan ini review jujur saya.

Comments

BBL pun sama. 1st tengok iphone 5s kat switch terus fikir kenapa kecil sangat skrin. mungkin dah terbiasa dengan skrin samsung besar2 tapi andai ada rezeki nak juga try guna iphone tapi mungkin suatu hari ini. btw nice review. keep it up.

Popular posts from this blog

Review : Go Pro Hero 3+ Black Edition . Kenapa anda patut beli dan kenapa anda tidak patut membelinya.

Review : RD990 Action Cam by Faiz Ibrahim

Xiaomi Mi3 Review by Faiz Ibrahim